Sunday, December 8, 2013

XT Mánia 9. WiFi bigger box

WiFi Vonets krabička vyriešila problém osamoteného XTčka v pivnici. Lenže hore pri mojom stole mám na zemi okrem pracovného PC ešte aj druhé PC, a to XTčko v mini tower AT skrinke. Mám stôl obložený z každej strany :-)

A tu bola situácia podobná. Pracovné PC malo WiFi kartu v PCI slote. XT som mal pripojené cez kábel do pracovného PC, ktoré mu tak slúžilo ako gateway do internetu. Nie je to ideál, lebo ak chcem ísť na XT musím zapnúť aj pracovné PC. Inač by som bol bez internetu a teda aj služby aktuálneho času.

Včera sa mi podarilo rozbehnúť druhú variantu. Nie je celkom taká jednoduchá ako Vonets. Nedá sa vybaviť pár kliknutiami. Ale odmenou je, že mám na poschodí lokálnu sieť, ktorá je cez WiFi pripojená do už existujúcej domácej siete. Volá sa to client bridged. Čiže na poschodí mám počítače zosieťované cez kábel, a iba keď potrebujem ísť von z tejto lokálnej siete ide prenos cez WiFi. Je to vhodné napríklad aj na prenos veľkého množstva údajov. Kábel je rýchlejší. WiFi časť na hornom (na obrázku pravom) routri neslúži ako AP. V dome je stále iba jedna WiFi sieť. Router pracuje v pasívnom režime, svoju WiFi časť využíva ako náhradu za neexistujúci kábel medzi poschodiami. Existuje ešte aj Repeater Bridge režim. Je to isté ako Client Bridged, ale navyše pridáva ďalší AP, čo som ja nechcel.



http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged

Základom je router, ktorý ma v sebe DD-WRT (alebo podobne funkčný) firmware. Ja konkrétne som skúsil TP-LINK TL-WR740N, ktorý sa dá v Alze kúpiť za 13,60- EUR bez DPH.



Podľa návodu na stránkach DD-WRT som mu preflashoval firmware. Tu nastal trochu zádrhel. Prestali blikať LEDky indikujúce konektivitu na LAN portoch. Myslel som si, že som v pr... že mám problémy. Ale WiFi stále blikalo, aj pripojiť sa dalo cez WiFi. Skrátim to, po nejakej dobe som zistil, že LEDky síce nesvietia ale konektivita tam stále je. Takže som to nakonfiguroval podľa návodu, a bum! Začalo to fungovať. Mám na pracovnom stole 5x lan prípojku a v každej z nich je internet.

Nakoniec sa mi podarilo vyriešiť aj zhasnuté LEDky pre indikáciu spojenia a aktivity na lan portoch. Google mi poradil firmware, ktorý nie je oficiálny. Je novší a LEDky s ním pekne svietia a poblikávajú.

No comments:

Post a Comment