Friday, November 22, 2013

XT Mánia 8. WiFi

Veľké, ťažké a hlučné desktop XTéčko Commodore PC10-II so zeleným monitorom mám v pivnici. Je to fakt opacha a nosiť po schodoch sa mi ju nechce. Navyše hore ani nemám voľný stôl kam by som ju položil. Lenže odkedy mám v XTéčkach sieťové karty a využívam ich, bol som obmedzený dosahom kábla. V dome mám síce WiFi ale XTčko som musel pripájať cez kábel. Už nemusím. Teraz sa v pohode pripojím z notebooku na XT bez jediného kábla.

Viem, že nie som prvý kto to riešil, tak moje riešenie možno niekomu pomôže. To riešenie sa volá Vonets VAP11G bridge. Predáva sa na eBay okolo 20,- USD. Používa sa na pripojenie IP kamier, inteligentných televízorov a podobne do WiFi siete. Funguje aj s XT a mTCP balíkom :-)



Vonets je malá modrá ľahučká krabička. Má jeden RJ45 kábel. Napájať sa dá cez redukciu z USB. (kde by XT vzalo USB ??) Alebo cez vlastný napájací kabel, alebo a tak to napájam ja, cez jack. Rozsah je vraj 5-15V. Ja mu dávam 9V.



Podporuje aj WPA-PSK šifrovanie. Pred prvým použitím, je ho nutné pripojiť k nejakému Windows PC. Dodávaná konfiguračná utilita, umožňuje vyhľadať WiFi, zvoliť si prípadne IP adresu, zadať heslo a je to. Nakonfigurovaný Vonets sa potom pripojí do ethernet portu v XT sieťovej karte. Privedie sa napájanie a za pár sekúnd sa pripojí na WiFi. Od tejto chvíle je XTčko v sieti. Je treba zvoliť zodpovedajúcu IP adresu, gateway a DNS. Funguje parádne.



Hneď po štarte si stiahne aktuálny čas a dátum. Sťahovanie z internetu ide rýchlosťou cca 26kB/sec. Rovnakú závratnú rýchlosť dosahujem aj keď si presúvam obsah na disk XTčka z PC.

2 comments:

  1. Diky za super tip. Koupil jsem, pripojil k MZ-800 a mam bezdratovy Sharpik :)

    ReplyDelete
  2. Rado sa stalo. Má to ale obmedzenie iba na jedného IP klienta. Skúšal som pripojiť viacerých cez hub, ale akceptuje len prvého. Na tých ostatných už potom kašle. Takže ak je treba pripojiť viacerých klientov, je tu riešenie s DD-WRT.

    ReplyDelete