Sunday, November 23, 2014

NCB85 12. 2x360Kb

Dostal som sa o krok ďalej. Pripojil som k NCB85V2 dve disketové mechaniky. Najskôr 2x 1,44MB 3,5". Tie vďaka tomu aké sú miniatúrne som mal na stole viac menej len tak. Bez krabičky. Ale chcel som autentický zážitok, ako kedysi. S "veľkými" disketovkami. Síce CP/M začínalo na 8" mechanikách, ale 5,25" sa asi tiež ráta. Tiež majú značnú veľkosť. Len tak pohodiť na stôl sa nedajú. Zlepil som z plexiskla krabičku na dve 5,25" mechaniky. Osadil som 2x TEAC FD-55BR. Jedná sa o 360kB mechaniky, 40 stôp. BIOS som musel rozšíriť o podporu druhej mechaniky, logiku roztáčania a oneskoreného zastavovania dvoch motorov nezávisle na sebe. A šlape to :-)




Je to krása. Jeden sen splnený. 8-bitové CPU 8085 si obsluhuje dve veľké mechaniky. Takto som o tom sníval v časoch PMD85. Lenže vtedy sme mali iba kazeťáky :-( Je to krásne divadlo pre oči aj uši, keď napríklad pri kompilácii tri minútky hlavičky behajú hore-dole.

A čo taký Manic Miner? Ten by sa nahral odhadom za 10 sekúnd. Z kazeťáčiku to trvalo 5 minút. A ako sme sa nedočkavo tešili:-)

Aby to bolo dokonalé, urobil som ešte jednu vec. Vyhádzal som z BIOSu čo sa dalo, aby som sa dostal na čo najmenšiu veľkosť. Dostal som sa na 980H. To už umožnilo umiestniť v jednej 8kB ROM nielen BIOS ale aj CP/M. Tým pádom nie je potrebná systémová stopa. A to celé má za následok príjemnú skutočnosť a síce, že CP/M má k dispozícii plnú kapacitu diskety.



V riadku s kapacitou svieti pekných 360kB a v poslednom riadku "RESERVED TRACKS" sympatická nula.

Nechcem sa chváliť. Ale na eBay sa objavili za slušnú cenu 8" mechaniky. A nie hocijaké. Úplne "novo staré" ešte nevybalené. Typ double sided a double density. To znamená, že sa vééééľmi podobajú na dobre známe 5,25" 1,2MB mechaniky na HD diskety. 15x 512 sektorov na stopu, 360 otáčok a 500kBps. Jediný rozdiel je, že nemajú 80 ale iba 77 stôp a teda nepatrne nižšiu kapacitu. (Ono to vlastne je naopak. 5,25" HD sú PC kompatibilná zmenšenina starých 8" DS/DD mechaník) A samozrejme papajú gigantické 8" DS/DD diskety. Jedna mechanika už je moja :-) BTW len tak sa po nich zaprášilo.

No comments:

Post a Comment