Sunday, February 14, 2016

Programátor GAL22V10 za 3,- EUR

Mám čínsky programátor TL866, s ktorým som spokojný. Za tú cenu.. V zozname podporovaných obvodov má samozrejme aj GAL16V8, 20V8 a 22V10. A tak, keď mi Radek Suk ponúkal dosku na GalBlast programátor som s vďakou odmietol. To sa ukázalo ako chyba. Pretože TL866 v pohode programuje obvody 22V10 v PLCC puzdre, ale s DIL verziou si neporadí. Nerozumiem tomu. Skúšal som kúpiť GAL od troch rôznych predajcov a všetky sa správali rovnako. GAL16V8 by podľa správ z fóra mali fungovať v poriadku. Lenže GAL22V10 sú z Číny najlacnejšie.

Našiel som túto stránku http://www.bhabbott.net.nz/atfblast.html a uvedomil si, že mám v šuflíku ZIF24, konektor na DB25 ešte zo socíkovských čias a lacnú univerzálnu dosku. Pridal som KC508, BC177 a ešte nejaké odpory a jediné čo som musel kúpiť boli rezistorové siete 4k7. Po pár hodinách letovania som to premeral, opravil chyby a išlo sa na vec.



Pripojil som ho na ThinkPad600 s WIN98. Funguje skvele, akurát verify hlási chybu pri asi polovici obvodov. Ale nevyhodil som ich. Vŕtalo mi to v hlave, pretože Martin mi kedysi skúšal zopár tých obvodov a všetky fungovali. Tak ma na druhý deň napadlo, skúsiť tie akože vadné na skúšku prečítať v TL866. A všetky boli OK. Následne som ich skúsil v NCD85 a fungovali. Takže programovanie na GALBLAST prípravku a verifikácia na TL866 je tá správna kombinácia :-) Všimol som si, že pri spätnom čítaní je vo výsledku viac jednotiek ako má byť. A v GALBLAST boli originál pull up odpory 10k. Tak to bude asi tým. S 10k by to mohlo šlapať bez chyby.

Prekreslil som to aj do CADu a navrhol miniatúrny plošák 4,9x6,6cm. Dal som 2xLM317 + 7805. Tak sa dajú napätia na 12V a 14,5V doregulovať. Napájať sa to dá univerzálnym adaptérom 18-30V. Ak by sa našiel dostatok záujemcov, tak by som pár dosiek mohol dať vyrobiť, alebo poskytnúť podklady. Cena v Seedstudio by bola 15,90USD za 5 dosiek alebo 18,90 za 10. Plus poštovné atď .. Zatiaľ mi stačí aj to čo mám.

2 comments:

  1. Mám s TL866 vs GAL tyto zkušenosti: Nové GAL od renomovaných prodejců programuje v pohodě, včetně GAL22V10 v DILu, ale s GALy z eBaye nebo z Ali mám také problém, takže je otázka, zda je chyba v GALech, nebo v programátoru. Vyřešil jsem to tímto programátorem: http://www.css-electronics.8u.cz/hobby/index.html, v menu najít programátor GALBLAST 2012. S ním vše šlape OK.

    ReplyDelete
  2. Teda ten prográmator je nádherný. Profesionálna prácička aj s krabičkou. Nevyužité plošáky na predaj nie sú?

    ReplyDelete