Tuesday, March 17, 2015

NCD85 1. Floppy radič

Vianočný čas som využil na návrh dvoch PCB. Jeden pre môj audio projekt a druhý pre NCB. Nazval som ho NCD85v2 a jedná sa o radič floppy diskiet a iné. Konkrétne jedna 8255 pre IDE rozhranie, jedna MUART 8256 pre experimenty (s interrupt systémom starej dobrej 8080) a I2C radič (plus I2C RTC, EEPROM a teplomer). A nakoniec stránkovaná 512kB SRAM zálohovaná batériou. Floppy radič PC8477BV-1 je v PLCC68 puzdre, s rozostupom pinov 2,54mm. Preto sa letuje rovnako ľahko ako DIP obvody. Ostatné obvody sú všetky DIP.

Nakoľko som to nechcel komplikovať a ťahať drôtiky je tu jeden kompromis. Použitie 512k SRAM si vyžaduje vytiahnutie 128kB SRAM na NCB doske zo soketu. Ja sám sa zatiaľ nechystám využívať 512k SRAM na novej doske. Ale keby niekto potreboval veľa RAM a navyše zálohovanej tak je k dispozícii. IC3, IC4, IC15 je potrebný len pre SRAM.

Ako vidno zatiaľ som osadil len časť pre radič diskiet. Na začiatku som osadil iba radič diskiet. Umožňuje na rozdiel od drátového modelu pripojiť až 4 kusy mechaník. Používajú sa obyčajné PC káble na disketové mechaniky. Na jeden kábel je možné pripojiť dve mechaniky. Doska v pohode funguje aj na 8MHz. Pri takomto minimalistickom osadení je potrebné mať iba IC1,IC2, IC16, IC6, RN2, Q3, C1, C2 a blokovacie kondenzátory. Ja som osadil aj blikátka: IC8 a súčiastky okolo.

Na obrázku je vidno pôvodný radič realizovaný na univerzálke a dvojicu NCB+NCD.

Fotky sú ešte mizernejšie ako zvyčajne (len z lacného telefónu), pretože môj kompakt HP zdá sa vydýchol naposledy.. Fotky (nie všetky) sú už lepšie.

NCB a NCD sú prepojené cez ribbon kábel. Má 40 žíl, ako kábel k IDE diskom. Dosky sú spojené pomocou dištančných stĺpikov.



Tu už sú osadené aj PIO 8255, MUART 8256, I2C controlér PCF8584 a I2C slaves DS1307, TMP275, AT24C256 a batéria CR2032. Neosadená zostáva iba časť pre stránkovanú 512kB SRAM. Na tú sa zatiaľ nechystám.



V doske sú pripravené otvory pre montáž 3.5" mechaniky. Čelo mechaniky trošku pretŕča takže by to celé šlo zabudovať do nejakej krabičky s otvorom pre mechaniku.



Sú použité 2 kusy GAL22V10D v DIP puzdre. Jeden (IC16) je potrebné osádzať vždy. Druhý (IC15) len pri použití 512k RAM. V schéme sú aj rovnice pre GAL. Pri čiastočom osadení (bez RAM) je potrebné vyradiť MR a MW signály. Čiže sú dve verzie "programu" pre IC16. Jedna pre 512k SRAM a druhá pre použitie bez SRAM. V schéme sú rovnice pre plnú paľbu aj s RAM. Zjednodušené a upravené rovnice pre použitie bez 512k SRAM pod názvom NCDexp_noram.equ sú tu:
https://drive.google.com/folderview?id=0B2TmWnRjWCj2fmlrZktnRENtMENiZDlPUXJYWWJjRmFqOTZla3pqbk1Td2xyQW1jMlRXeWM&usp=sharing

Na stiahnutie schéma tu:
https://drive.google.com/file/d/0B2TmWnRjWCj2clVuT1JrT1o3RWM/view?usp=sharing

Priebežne ako budem oživovať ďalšie časti, budem rozširovať aj popis. Pridám aj vysvetlenie ako funguje stránkovanie - pravdepodobne v samostatnom článku.

Aktualizácia:
Už mám osadenú aj 8255 a funguje. Teraz už len napísať ovládač pre IDE disk :-)
Ďalšia aktualizácia - už mám osadenú a otestovanú aj 8256.
Ďalšia aktualizácia - už mám osadený a otestovaný aj radič I2C PCF8584.
Ďalšia aktualizácia - ovládač pre IDE disk je napísaný a otestovaný.
Jedna chyba sa predsa len našla. Popiska pri JUM4 je naopak, v polohe RST7.5 je v skutočnosti INT a naopak.

No comments:

Post a Comment